сряда, 16 Октомври 2019 01:27 ч.

Виртуалната реалност и търговията от екрана - следващата революция в електронната търговия

20.02.2016   |   17:36
Прочетена: 626   |
Коментари: 0
Виртуалната реалност и търговията от екрана - следващата революция в електронната търговия

Благодарение на цифровите технологии се появяват нови пазари, а старите трябва да се адаптират. Събраните от социалните мрежи и свързаните устройства данни за използването, вече носят уточняваща информация за нашите навици.

Предлага се вече не само продуктът, но и начинът по който той ще бъде най-подходящо използван в живота, който искаме да живеем.

Представени по време на Hubday, срещата посветена на промените в цифровия свят, м-търговията, мултиплатформите, но и екранната търговия и виртуалната реалност, променят сектора на електронната търговия.

 

М-търговията в настъпление

В САЩ залезът на "моловете" даде тласък на електронната търговия. Във Франция бизнесът също процъфтява, тъй като интернет продажбите са с 14,3% пазарен дял през 2015 г., според Федерациятана електронната търговия и продажби от разстояние - ФЕВАД (Fédération du e-commerce et de la vente à distance ). Или 64,9 милиарда евро и то въпреки спада на потреблението. Намаляването на средната сума в онлайн количката за пазаруване се компенсира с все по-чести поръчки - средно 2 покупки на месец.

Ключът към успеха? Много от традиционните продавачи най-накрая решиха да създадат своя електронна платформа за търговия, за да постигнат по-добро сближаване между интернет и магазина, и преди всичко, за да достигнат до по-широка публика. Така всеки 10 от 15 електронни магазина са на традиционните магазини. Атентатите от ноември (в Париж, бел.ред) също създадоха климат на недоверие по улиците, благоприятствайки настъплението на онлайн бизнеса преди празниците.

Но истинската революция е в м-търговията, новият пазар за търговия през мобилния. Благодарение на по-добрия интерфейс и по-усъвършенстваните инструменти за връзка с клиентите, като геолокацията, потребителите получиха улеснен мобилен достъп до пазаруване.

СМС известията и съобщенията вече не са предназначени само да информират за промоционални оферти, но и стимулират потребителите да поръчват бързо и навсякъде от своя смартфон.

Мобилните приложения също дават възможност да се гарантира на клиентите продължението на обслужването от традиционната търговия към онлайн магазина, тъй като много от тях все още посещават сайта, преди да направят покупката си в магазина.

Когато ги изтегляте, приложенията получават цял набор от информация за вас, което им позволява да ви предоставят оферти, съобразени с вашите вкусове и нужди в момента. И още дали трябва сега да се осигуряват предварително онлайн трансакциите.

 

Социални медии: налага се мултиплатформата

Ако „Фейсбук” все още е доминиращата среда за рекламодатели, със степен на участие близо 75% в Съединените щати, то социалната мрежа „Инстаграм” я следва по петите с 53%. Във Франция също „Фейсбук” остава лидер далеч пред други водещи социални мрежи. „Инстаграм”, която току-що отпразнува 5-те си години на съществуване, се променя по-бавно с 5,5 милиона френски потребители, срещу 30 милиона за гиганта „Фейсбук”. Но приложението за снимки започва все повече да заинтригува електронните търговци, особено в европейска Франция. Твърде визуална, със снимките, GIF изображения и видеоклипове, „Инстаграм” става идеалната социална медия за изграждане на марка.

Техниката на кредитиране в САЩ ще бъде "винаги онлайн", т.е. да публикува и си взаимодейства с абонати 7 от 7 дни, без да се пренебрегват почивните дни, защото това е моментът, в който сърфиращите в интернет са най-достъпни. Пиковете на "лайковете” са най-много по време на закуска и в събота сутринта. Колкото до „Туитър” (Twitter), той дава възможност да се контактува директно с марката; над 70% от препратките се правят през тази електронна врата.

Да обобщим: електронните клиенти „лайкват” във „Фейсбук”, вдъхновяват се от снимка в „Инстаграм” и се свързват през „Туитър”.

 

 

Екранната търговия: пазаруваш директно от онлайн витрината, свързана благодарение на свързаните предмети

Днес е очевидно, че екраните ни съпътстват навсякъде - в транспорта, по фасадите на сградите, рекламните колони и преди всичко на нашия смартфон - винаги в ръката. Тези екрани генерират натрапчиво поведение сред потребителите.

Новото ще бъде да се използват всички наши свързани в интернет обекти, за да се направи покупка при контакт с екрана. Това е идеята на стартиращата компания от Екс ан Прованс Think & Go, която иска да се обръща към свързаните в един свързан свят клиенти.

Вашият смартфон, вашият свързан часовник, но и свързаният ви ключ за хотела, дори персоналният навигатор могат да събират информация за даден продукт.

И дори повече, тези приспособления може скоро да ви позволят да купувате това, което виждате на рекламния екран: концертни билети, облекло, обувки ... След все още рационалните покупки от компютъра или смартфона, стигате до импулсивното купуване през свързания дисплей, който се превръща в зона за общуване, оборудвана с безконтактни сензори за NFC (Near field communication).

Венсан Берж, президент на Think & Go, се надява да разположи 50 хиляди свързани екрана и свързани витрини във Франция до 2017.

 

 

Следващата стъпка: виртуалната реалност

Е-магазините инвестират, за да улеснят и подобрят качеството на обслужване в нашето онлайн пазаруване. Такъв е случаят с "Камиф" (Camif.fr), специализирана в интериорно обзавеждане 100% направено във Франция. "Камиф" се готви да премине последната бариера, която може да представлява електронната търговия: купуване на големи предмети онлайн, без да се тестват.

Идеята е да се даде възможност на потребителите да посетят завода чрез картина в 3D и система за добавена реалност на интернет страницата на марката. Това се прави за повишаване на доверието между е-търговеца, производителя и купувача. "Камиф" мисли да отиде и още по-далече, като предлага на е-клиентите да изпробват дивана или да се възхищават от мебелите, купени на сайта им от съсед. История с пресъздаване на връзката между индивидите.

Източник: БГНЕС


Топ новини
Читател: Скочих в локва заради неправилно паркирани коли
18.01.2018   |
18:15   |
8277
Коментари: 0
Пловдивчанин се оплака в редакцията на в. „Марица“, че му се е наложило да скочи в локва заради неправилно парклирали коли. Случката се разиграла в четвъртък...