петък, 18 Януари 2019 02:32 ч.

Ефективни съвети за спокоен и здрав сън

16.01.2018   |   23:25
Прочетена: 986   |
Коментари: 0
Ефективни съвети за спокоен и здрав сън

Хиляди хора по света са измъчвани от безсъние, а добрият сън е важен за здравето, младостта и красотата на човешкия организъм.
В зависимост от типа на нервната система, възрастните хора се нуждаят между 6 и 10 часа сън на едно денонощие. Най-често хората спят около 8 часа на ден, но има и такива, на които им трябват дори 12 часа, за да се чувстват ползотворни. Трябва да знаем, че дневният сън не позволява на тялото да си почине достатъчно, това е възможно само през нощта. Тогава в организма протича процес на регенерация на клетките и от тях се изхвърлят токсините.


Статистическите данни показват, че за съжаление всеки трети човек страда от нарушения на съня. Най-често това е “безпричинно” и след като се събудите през нощта не можете да заспите пак. Причините за безсънието могат да бъдат различни: заболяване, стрес, необичаен режим и др. Терапевтите подчертават, че ако се следват някои от добре познатите съвети, всеки може да се наслади на много по-пълноценна почивка през нощта. Нека да ги припомним:


* Лягайте и ставайте по едно и също време дори в почивните дни.

* Не лягайте, преди да сте сигурни, че ви се спи, за да не се въртите в леглото.

* Използвайте леглото само за сън и секс. Ако това са единствените дейности, които правите в леглото си, подсъзнателно ще засилите асоциацията легло-секс-сън! Най-добре е компютърът и телевизорът да са в друга стая, не в спалнята.

* Не гледайте телевизия преди сън, особено екшъни. Много е вредно за спокойния сън да заспивате с включен телевизор или радио – те също са активен дразнител.

* Преди лягане си направете чаша чай с лимон, топъл шоколад или мляко с мед. През нощта нивото на захар в кръвта пада и всяко допълнително количество глюкоза ще бъде от полза.

* Ако имат трудности със заспиването, преди лягане полейте прасците си с мощна струя топла вода.

* Решете косата си преди лягане с дървен гребен. Две минути такова разресване подобряват кръвообраението на главата и премахват стреса, натрупан през деня.

* Студените крака са една от причините, за да не можете да спите добре през нощта. Ако спите с чорапи, кръвообръщението се подобрява и ще ви помогне да заспите по бързо.

* С идване на вечерта тялото започва да освобождава химическо вещество, наречено мелатонин, което може най-добре да бъде обяснено като хормон на тъмнината. Това вещество ви кара да се чувствате сънени, но само ако ви помогне и средата. Затова спете в тъмна стая. Температурата трябва да е около осемнадесет градуса.

* Редовно проветрявайте спалнята, а ако е възможно, спете на отворен прозорец. Забравете за тесните пижами.

* Вземете си качествени матрак и възглавница. Не подценявайте удобството им, те помагат на тялото да се отпусне, вие заспивате по-бързо, а сънят е по-здрав.

* Постарайте се също да отпуснете всички мускули. Сънят и мускулното разтягане и отпускане вървят ръка за ръка.

* Най-големият враг на здравия сън е обилната вечеря. Вечерята трябва да бъде лека. От вечерята до нощния сън трябва да са изминали 3- 4 часа.Това е времето необходимо да се усвои храната от организма.

* Не пийте прекалено много течности вечерта — пълният мехур със сигурност ще ви притеснява през нощта

* Не трябва да се пие бира или какъвто и да е вид алкохолни напитки. Да, те могат да ви помогнат да заспите бързо, но тялото ви е принудено да обработва алкохола, което пък ще ви събуди.

* Избягвайте употребата на кафе и черен чай вечер.

* Редица специалисти препоръчват преди лягане една гореща вана за около 20-30 минути. Това ще помогне на тялото ви да повиши температурата си и да релаксира, като ви изпрати веднага за един дълбок сън.

* Вашето легло трябва да бъде поставено на тихо и спокойно място. Всички звуци над 40 децибела (т.е. почукване на врати, аларми, лай на куче), няма да ви оставят да спите спокойно.

* Редовните занимания със спорт всеки ден също ще ви помогнат. Активните хора спят по-добре — но не правете тежки упражнения късно вечер. Леко раздвижване - едночасова разходка преди лягане e добре.

* Алтернативните терапии за стимулиране на съня са иглолечението, рефлексотерапията, водната терапия или масажът.

Посочените правила за сън, може да ви се сторят известни и старомодни, но ги изпробвайте.

Източник: cluborfei.com

 

 

<>
>

Топ новини
Читател: Скочих в локва заради неправилно паркирани коли
18.01.2018   |
18:15   |
8277
Коментари: 0
Пловдивчанин се оплака в редакцията на в. &bdquo;Марица&ldquo;, че му се е наложило да скочи в локва заради неправилно парклирали коли. Случката се разиграла в четвъртък...