понеделник, 16 Юли 2018 19:32 ч.

Как да преборим депресията след празниците

03.01.2018   |   06:43
Прочетена: 500   |
Коментари: 0
Как да преборим депресията след празниците
Снимка: Слушайте музика и отделете монета за уличния артист - това ще ви зареди с положителни емоции

Много хора изпадат в депресия при връщането на работа след коледните и новогодишни празници.

Американската телевизия CNN потърси мнението на щатски психолози относно причините и начините за справяне със следпразничната тъга, съобщава агенция БГНЕС.

Има повече от една причина. През 10 дни до 2 седмици почивка имаме навика да прекаляваме в добрия смисъл с всичко - преяждаме, препиваме и не спим достатъчно. Това са предпоставки за следпразничен срив, заявява Ангелос Халорис, професор по психиатрия и поведенчески невронауки от Университета Лойола в Илинойс.

Допълнителният физически стрес се комбинира с резкия контраст между радостта от свободата на времето с приятели и семейство и натоварването от работните задължения, независимо дали пренасяне на стоки, или отговаряне на мейли.

Друга възможна причина е разочарование от протичането на празниците и чувство на изхабена напразно почивка заради нереални очаквания.

Виждаме това в много изследвания. Хората имат високи очаквания за Коледа, като си представят времето със семейството като някой телевизионен сериал. Това никога не е така, дори в най-добрите празници, твърди д-р Ранди Хилард, специалист по психиатрия от Университета в Мичиган.

Зимното време подсилва лошото настроение. Студено и влажно е, а и се стъмва рано. Ако сте имали възможността да прекарате празниците на топла дестинация, контрастът е голям и депресиращ.

Какво можем да направим, за да се справим с неприятните усещания?

На първо място е нужно да се отнасяме с колегите и близките си с разбиране, тъй като почти всички около нас също се чувстват зле, обяснява Хилард. Така се справяме с враждебната изнервена среда.

Не бива да се втурваме и да поемаме прекалено работа, предупреждава Халарис. Поставяйте си малки цели, за да постигате по-лесно чувство на удовлетвореност.

Недейте да живеете със спомените от празниците и да се самосъжалявате, че са свършили. Примирете се с това и помнете, че ще има и други.

Себеубеждаването и оптимизмът са важни, казва Халарис.

Също така се възползвайте от прекъсването на обичайния режим и започнете нови навици на работното място. Независимо дали ще е приятелско отношение към произволен колега, или ставане от бюрото на всеки час - всичко помага.

Спомнете си какво най-много сте харесали по време на почивката си и го запазете в ежедневието си. Да носим пижама постоянно или да пием всяка вечер не е допустимо, но можем да се обаждаме по-често на приятели, които иначе почти не виждаме.

Най-ключова е комуникацията. Тъжните хора имат навика да се усамотяват.

Старайте се да комуникирате, дори да не ви харесва. Компанията помага за справяне с депресията, заявява Хилард.

Запланувайте вечер с приятели или роднини в следващите седмици. Не става въпрос за напиване и преяждане, защото това ще стартира следпразничния цикъл наново, предупреждава за очевидното психиатъра.

<>
>

Топ новини
Читател: Скочих в локва заради неправилно паркирани коли
18.01.2018   |
18:15   |
5901
Коментари: 0
Пловдивчанин се оплака в редакцията на в. &bdquo;Марица&ldquo;, че му се е наложило да скочи в локва заради неправилно парклирали коли. Случката се разиграла в четвъртък...