понеделник, 22 Януари 2018 19:49 ч.

Как тунелът под гарата ще се свърже с булевард "Македония"

Трасето минава на 35 м източно от сегашния подлез, излиза на ул. "Д. Талев" и южно от старите Хали се влива в булеварда
03.01.2018   |   08:39
Прочетена: 3343   |
Коментари: 0
Как тунелът под гарата ще се свърже с булевард "Македония"

45 000 000 лв. от Европа идват за пробива под Централна гара. Тази новина съобщихме първо в "Марица", а след това информацията обиколи и останалите медии. Мегапроектът за нашия град е част от модернизацията на жп възел Пловдив - проект, с който НКЖИ спечели финансиране по Механизма за свързване на Европа (МСЕ) в сектор "Транспорт".  

Дотук добре, но този предстоящ проект поставя поне два важни въпроса. Първо - как ще се развият транспортните връзки в южната част на новото трасе, на територията на  район „Южен”. И кога ще стане факт продължението на бул. „Македония”, който с пробива ще бъде свързан с бул. „Васил Априлов“?  
---------------------------

В момента бул. „Македония“ е изграден само до бул. „Никола Вапцаров“ - след това започва кален и прашен път. Предприемачите вече инвестират в района, строят се нови жилищни кооперации и комплекси. Кварталът се разраства бързо, трафикът е натоварен и задръстванията са огромни, места за паркиране не достигат. Така че проблемът с продължението на бул. „Македония” чака своето решение. И е от особена важност за жителите на „Южен”.

Откъде ще минава новото подземно трасе?

Тунелът тръгва от бул. ”Васил Априлов” и минава точно под бившата Транспортна болница - там, където е планирана многофункционалната сграда от концесията на Централна гара (по проекта на концесионера Миролюб Столарски). Трасето се движи успоредно на пешеходния подлез, ако трябва да сме точни технически, то минава на 35 метра източно от него, обясни проектантът инж. Димитър Балчев. В ареала на Централна гара - под земята - ще има две двойки автобусни спирки. Едните попадат точно под сградата на Столарски и ще излизат горе, на повърхността, в пространството пред гарата и до жп линиите, при пероните. Още две спирки са планирани в терена на автогара "Родопи" и до магазин "Билла".

Тунелът излиза на повърхността при входа на стадион "Спартак" 

При стадиона също има два изхода - единият е от северозапад от спортния комплекс и от задната страна, където са едноетажните магазини на ул. „Кукуш” и „Димитър Талев”. След това тунелът излиза на нивото на терена  в северната част на Халите. И точно тук, успоредно на Халите, транспортното съоръжение се свързва с бул. „Македония”.

С новия транспортно-комуникационен пробив трябва да се разшири и бул. „Македония” (по Застроителен и регулационен план (ЗРП) на квартала), обясниха от проектантския екип. За да влезе в контакт с подземния тунел, булевардът променя габаритите си. Сега той е с едно пътно платно от 7 метра, зелена ивица и локално платно. След ремонтите

"Македония" става 35 метра - с две платна по 10.5 метра, средна разделителна ивица от 2 метра, велоалея в западната част и два тротоара.

 В момента в общината се одобрява „Проект за изменение на ПУП - План за улична регулация” в разглеждания участък. С него отчуждаването на имоти, които попадат в обхвата на трасето, ще се сведе до минимум, уверява инж. Балчев. Отчуждителни процедури се предвиждат покрай улиците "Калиакра” и „Петко войвода” до ул. „Малгара”, където има само стари сгради. Според застроителния план те се премахват.

Успоредно с това в Общия устройствен план на Пловдив е предвидена Южната тангента - булевард, който свързва Коматевско шосе с надлез „Родопи” покрай жп линията. Тангентата минава по ул. „Кукуш”. Там, на гърба на стадиона, преди време са построени търговски павилиони с временен статут. При изграждането на Южната тангента те трябва да бъдат съборени, допълни проектантът.


Топ новини
Читател: Скочих в локва заради неправилно паркирани коли
18.01.2018   |
18:15   |
1002
Коментари: 0
Пловдивчанин се оплака в редакцията на в. „Марица“, че му се е наложило да скочи в локва заради неправилно парклирали коли. Случката се разиграла в четвъртък...