понеделник, 23 Септември 2019 13:11 ч.

Мечти върху асфалта: Ако кметът беше премиер

Строят магистралите със скорост 46 метра на ден, ремонтът на "В. Априлов" върви с 60 метра на месец
07.06.2016   |   11:46
Прочетена: 3714   |
Коментари: 40
Мечти върху асфалта: Ако кметът беше премиер

                                                                 Костадин АРШИНКОВ


Кметът на Пловдив Иван Тотев откри вчера първата ремонтирана 420-метрова отсечка на булевард "Васил Априлов" - от колелото на Централна гара до кръговото кръстовище с улица "Любен Каравелов". Гладък като тепсия асфалт с всички прилежащи екстри. Местната власт се похвали с новия път, както го правят и държавните мъже и жени, когато откриват нова магистрала. Приликите обаче май свършват дотук.

Нека само за миг да си представим какво би било, ако градоначалникът ни беше премиер вместо Бойко Борисов, вицето му инж. Димитър Кацарски беше строителен министър на мястото на Лили Павлова, а обектът се изпълняваше примерно от „Трейс” или „Главболгарстрой”, вместо от „Драгиев и ко”.

Ето какво говорят цифрите. Сравнихме ремонта на 420-метровото трасе, който беше направен за цели 7 месеца, със строителството на Лот 2 на магистрала „Струма” - от Дупница до Благоевград, дълъг 37,5 километра. Аутобанът беше завършен за 27 месеца - от първата копка на 31 юли 2012 г. до откриването на 22 октомври 2015 г. При това по протежението му има детелини, виадукти, тунели, а пътното платно е почти двойно по-широко. Излиза, че изпълнителят Консорциум „Струма - Лот 2“, в който влизат италианската „Импреза“ и нашите „ГБС Инфраструктурно строителство” и „Пътстрой-92“, е работил със „средна скорост” 1,388 километра на месец, или е правел по 46,2 метра на ден.

При такива темпове отсечката от гарата до колелото на Държавна болница би било готово за 9-10 дни. Тя обаче се проточи цели 7 месеца. Стартът на работата беше даден на 16 ноември 2015 г., като всичко трябваше да приключи, според предварителните разчети, на 30 март 2016-а. Вместо това откриването става едва вчера - на 6 юни.

Местната власт обясни, че допълнителните дейности на ВиК и ЕВН по полагането на тръби, откритата на няколко места археология и лошото време са попречили работата да се свърши в договорения срок. Да, обаче по магистралните трасета у нас също излизаха старинни разкопки. И всички си спомняме как Бойко Борисов, Лиляна Павлова и Ивайло Московски, облечени в дъждобрани, местиха собственоръчно блатните кокичета, които спъваха пътя на един от аутобаните. И работата пак беше свършена в определения срок.

Като стана дума за срокове, засега никой не е дал смислено обяснение защо в поръчките за ремонти в Пловдив се залагат много по-дълги периоди от необходимите. Така реконструкцията на моста на бул. "Васил Априлов" например глътна две лета. А строителството на велоалеите се проточи повече от година.  

Така че, както си представихме в началото, ако нашата местна власт беше държавна и работеше със сегашните темпове (420 метра за 7 месеца), Лот-2 на магистрала „Струма” щеше да бъде построен за...52 години. А малко под 28 години щяха да са нужни, за да се радват пловдивските шофьори на нов 20-километров път до Асеновград.

Ако не вярвате, вземете калкулатора и посмятайте.

Мечти върху асфалта: Ако кметът беше премиер

Топ новини
Читател: Скочих в локва заради неправилно паркирани коли
18.01.2018   |
18:15   |
8277
Коментари: 0
Пловдивчанин се оплака в редакцията на в. „Марица“, че му се е наложило да скочи в локва заради неправилно парклирали коли. Случката се разиграла в четвъртък...