четвъртък, 20 Юни 2019 17:22 ч.

Найджъл напусна колежа, основа компания и стана милиардер

02.11.2017   |   17:15
Прочетена: 942   |
Коментари: 0
Найджъл напусна колежа, основа компания и стана милиардер

 Найджъл Остин е едва на 18 г., когато се запалва по предприемачеството.  Той току-що е постъпил в университет, но вече не можел да удържа на порива да замени класната стая с нещо по-доходоносно.

  Това, от което разбирал, били дрехите. Така той започнал да ги купува от местни доставчици, да ги товари в пикапа си и да ги продава на местните пазари. "Нещата не тръгват никак добре отначало," спомя си той.  Остин обаче не се отказва и прекарва по-голямата част от първата си година в университета в усилен труд.

 Когато е на 19 г. поема голям риск, като напуска университета, за да се  занимава с бизнеса си. "В продължения на цяла година не бях казвал на баща ми, че съм прекъснал образованието си," казва Остин. "Върнах се след втората година и казах, че имам добра и лоша новина. Добрата е, че търговията на дребно върви наистина добре, а лошата е, че висшето образование не е за мен. Не ходех на лекции и продавах дрехи."

Упоритостта му се отплаща. Близо 30 години по-късно неговата компания Cotton On Group е любимецът в сферата на така наречената бърза мода в Австралия.

 Централата на компанията се намира на около 70 км от Мелбърн, а тя има близо 1 500 магазина в 19 държави. Близо половината от тях са в Австралия; около 400 магазина са разположени в търговски центрове в Нова Зеландия, Сингапур, Малайзия, Филипините, Индонезия, Тайланд и Хонконг.

 Сега компанията се концентрира върху САЩ, където е открила 143 магазина  от 2009 г. насам. Това е една от малкото австралийски компании в търговията на дребно, които успешно са разширили дейността си в чужбина в  такива мащаби.

 Основните магазини на Cotton On създават някакво усещане, което е смесица от магазините на Urban Outfitters, Old Navy и H&M. Те са известни с ежедневното си облекло, което се продава на достъпни цени и е  насочено към тийненджър и млади възрастни. Остин се цели и в шест други  пазарни сегмента, сред които детски дрехи, бельо, обувки и домашни декорации.

 През септември IBISWorld класира Cotton On Group на 16-о място сред 500-те най-големи непублични австралийски компании по продажби в световен мащаб; това бе най-голямата модна компанията за търговия на дребно, която попадна в класацията. Тя съставлява близо 20% от индустрията на бързата мода в Австралия, която се оценява на 1.8 млрд. долара годишно. Пред нея е единствено шведската H&M с 22-процентен дял.


Топ новини
Читател: Скочих в локва заради неправилно паркирани коли
18.01.2018   |
18:15   |
8277
Коментари: 0
Пловдивчанин се оплака в редакцията на в. „Марица“, че му се е наложило да скочи в локва заради неправилно парклирали коли. Случката се разиграла в четвъртък...