четвъртък, 19 Юли 2018 14:55 ч.

Шефът на КАТ - Пловдив: Вече може да заснемаме нарушители и през нощта

„Умните“ светофари в Пловдив намалиха броя на загиналите, благодарности на кмета за новата инфраструктура
28.12.2017   |   09:21
Прочетена: 9350   |
Коментари: 0
Шефът на КАТ - Пловдив: Вече може да заснемаме нарушители и през нощта

Димитър Димитров е роден в Първомай, но живее в Пловдив. Завършил е Средното милиционерско училище в Пазарджик и висше образование по специалността „Фирмена и национална сигурност“ в Шуменския университет „Константин Преславски“.

В сектор „Пътна полиция“ Пловдив започва работа на 4 януари 1992 г. като младши автоконтрольор, а по-късно и началник-смяна, като вече има 25-годишен стаж във ведомството. От 7 септември т. г. с временна заповед е назначен за началник на Сектор „Пътна полиция“ Пловдив.

Костадин АРШИНКОВ

-Готови ли са пловдивските шофьори за зимно каране? Какво показват първите резултати от акция „Зима“?

-Наблюденията ни са, че повечето от водачите имат готовност. Ние сме извършили доста проверки и специализирани полицейски операции (СПО). Знаете, че водачите трябва да са оборудвали МПС-тата със зимни гуми или такива с протектор, не по-малък от 4 милиметра. Още в началото на кампанията имаме водачи, които са санкционирани за неподходящи гуми, което се води техническа неизправност.

-През последните години Пловдив води статистиката по загинали на пътя. Сега обаче жертвите са по-малко. Какво се случва всъщност?

-Продължаваме да работим по този проблем. Пловдивската дирекция все още е на първо място по този показател, но имаме сериозно намаление. До 20 декември т.г. имаме 149 ПТП-та по-малко в сравнение с миналата година, убитите са с 18 по-малко, а ранените  - със 146 по-малко. През 2016 г. катастрофите са били 1022, сега са 873. Убитите са били 72-ма, т.г. са 54. А ранените през 2016-а са били 1273-ма, тази година са 1127. Този спад ни задължава да продължим работата в тази посока и да подобрим още резултатите си.

-На какво според Вас се дължи този спад?

-Знаете, че най-много убити и ранени има в ПТП, които са заради несъобразена скорост. Ние доста наблягаме на това нарушение, провеждаме доста СПО за превишена скорост и това има много добър ефект. Нараснал е броят на санкционираните водачи за превишена скорост тази година за разлика от миналата и това донякъде оказва влияние. Следващата водеща причина за тежки ПТП със загинали е отнемането на предимство. В последните месеци доста ни облекчиха т. нар. „умни“ светофари, защото вече има отделни секции за ляв завой. Преди много трудно се извършваше маневрата ляв завой и почти винаги се стигаше до ситуация за ПТП. Сега катастрофите заради отнемане на предимство са намалели три пъти. Това е основното, което води до спад в броя на убитите и ранените. Освен това бих отбелязал подобреното ни техническо оборудване и засилените мерки, които взимаме по малките населени места. Защото се вижда, че в последно време тежките ПТП с убити са предимно извън град Пловдив. Имаме много добра превенция, както и отлична комуникация с община Пловдив, с детските градини и учебните заведения. Колегите провеждат доста добре обученията, защото малките деца са основният фактор, който може да повлияе на възпитанието на родителите на пътя.

-Споменахте малките населени места. Там сякаш е масова практика водачите да сядат пийнали зад волана. Какви мерки взимате там?

-Всяка седмица имаме СПО с колеги от Специализирани полицейски сили и колегите от съответното районно управление извън Пловдив. Това е като превантивна мярка и имаме доста добри резултати. Смятам, че с времето тези зачестили случаи на употреба на алкохол сред водачите ще намалеят. Освен това всеки месец по разпореждане на главния секретар в отдалечените населени места се изпращат мобилни екипи от Пътна, Криминална и Икономическа полиция за подпомагане и даване на допълнителна информация чрез срещи с хората за състоянието на престъпността, за пътните произшествия.

-От доста време Пловдив е превърнат в една голяма строителна площадка, а задръстванията изнервят шофьорите. Как става съгласуването с КАТ за затваряне на улици заради ремонти?

-Знаете, че Пловдив ще бъде европейска столица на културата и трябва да се подобри инфраструктурата на града, за което благодарности на кмета, че се действа бързо. Когато се получат инцидентни затваряния на определени улици заради авария, ние имаме служител, инженер, който отговаря за организацията на движението. Той посещава на място самия обект, проверява временната организация, дали всичко е сигнализирано и обезопасено за извършването на работните дейности от фирмата. Ние не предлагаме каква да бъде организацията на движението в такива случаи, а само участваме в съгласуването.  Ако констатираме липсваща вертикална сигнализация или друга предпоставка за ПТП, даваме своите изисквания, а инвеститорите са длъжни да се съобразят с тях. По отношение на големите ремонти нека не забравяме, че Пловдив е много специфичен град - има река, мостове, улици с паметници на културата и всяка промяна в организацията на движението трябва да бъде съобразена и с тях. Тези ремонтни дейности наистина натоварват трафика в пиковите часове, но нали накрая ще дойде един момент, когато тази нова инфраструктура ще подпомогне движението.

-Похвалихте техническото оборудване на екипите на „Пътна полиция“. С какво ново ще изненадате нарушителите?

-Наистина вече сме оборудвани доста добре - и откъм автомобили, и откъм техника за проверка за употреба на алкохол и наркотични вещества. Всички автомобили, които са оборудвани с уреди за превишена скорост, вече имат и техника за нощно снимане. Нека водачите да имат предвид, че могат да бъдат заснети и в тъмната част на денонощието. Тези наши оборудвани автомобили играят и превантивна роля и за недопускане на корупционни прояви и неформални контакти. Заснема се цялата проверка, която извършва служителят, има и микрофон, който записва и разговора. Така че това е превенция и срещу корупционните действия на служителите?

-Има ли такива случаи през тази година?

-Не, при мен няма постъпили такива оплаквания или сигнали от граждани за корупционно поведение от страна на служителите на Сектор „Пътна полиция“. Искам да наблегна на това, че нашите служители са оборудвани с автомобили KIA, с жълти светлоотразителни жилетки с надпис „Пътна полиция“ и шапки с бял чокъл на главата. Сега, в студения период, те използват плетени шапки. Гражданите лесно могат да ги разпознаят. Всеки сигнал срещу наши служители може да бъде подаден както в Сектор „Пътна полиция“, така и във всяко районно управление, за да се предприемат незабавни действия за отработването на сигнала. В това отношение ръководството на Сектор „Пътна полиция“ - Пловдив, категорично е застанало на позицията „нулева толерантност към корупционните практики“.

- Дайте съвет как трябва да постъпи водач, ако катаджията му каже „Какво правим сега“ или направо каже „Дай“ и си поиска рушвет?

-Ние работим превантивно и непрекъснато запознаваме колегите с всяко едно изменение, както и за отговорността, която носят при корупционни прояви. Ако това се случи на водач, той може да позвъни на тел. 112 или в най-близкото районно управление. Веднага се предприемат мерки за изясняване на случая. Но пак казвам - при мен няма постъпили сигнали, дори и такива с думичката „дай“. Опитваме се всячески да върнем доверието на гражданите в служителите на МВР, особено в служителите на Пътна полиция.

-Огромните опашки от чакащи автомобили пред КАТ - Пловдив, изчезнаха като с магическа пръчка. Какви мерки предприехте, че да ги стопите толкова бързо.

-Няма да коментирам какво се е случвало преди мен. Това, което съм установил като пропуски и грешки, се старая да бъде изчистено. Предприемат се доста мерки за подобряване на работата и вече е видно, че някои от нещата се случват. Извършихме някои промени, вътрешни размествания, за да съкратим времето за обслужване на гражданите. Все още имаме да изчистваме някои неща, за да предложим наистина качествени услуги на хората. Вече в града има отзвук това, че гражданите спокойно могат да дойдат и да си регистрират автомобила, без да чакат излишно.

-Миналата година „Марица“ повдигна въпроса за липсата на постерминали на гишетата в КАТ и скоро след това бяха поставени три устройства за плащане на място. Ползват ли ги гражданите?

-Ползват ги, дори имаме заявка за още три допълнителни постерминала - за гишетата за подмяна на свидетелствата за правоуправление и за тези, където се връчват наказателните постановления.

- Какво ще пожелаете на пловдивските шофьори за новата година?

-Преди всичко да са живи и здрави. Да не се качват на автомобилите след употреба на алкохол и упойващи вещества. И да не се изнервят. Нека емоционалният им заряд се проявява на други места, но не и на пътя.

<>
>

Топ новини
Читател: Скочих в локва заради неправилно паркирани коли
18.01.2018   |
18:15   |
5925
Коментари: 0
Пловдивчанин се оплака в редакцията на в. &bdquo;Марица&ldquo;, че му се е наложило да скочи в локва заради неправилно парклирали коли. Случката се разиграла в четвъртък...